Määrittele brändisi arvo

Mikä erottaa brändisi muista saman alan tekijöistä? Mitä alaa edustat? Ketkä ovat todelliset kohdeasiakkaasi ja minkä ongelman tuotteesi tai palvelusi ratkaisee heille?

Nämä ovat muutamia niistä kysymyksistä, joihin vastaamme, kun pyrimme luomaan tehokkaan brändisijoittelun asiakkaillemme.

Arvon tunnistaminen omalla allalasi ja brändin sijoittelu on erittäin tärkeää jokaiselle osalle yritystäsi. Aloitamme tutustumalla siihen, millainen yrityksesi persoona on ja miksi sillä on merkitystä. Autamme sinua ilmaisemaan arvosi, persoonallisuuttasi ja sen mikä tekee sinusta ainutlaatuisen. Brändisi sijainti ja selkeä viestintäalusta luovat kaiken viestinnän perustyön; verkkosivustoosi ja sosiaalisen median profiileihisi liittyvien resurssien hallinnasta aina tuotettavan sisällön, käyttämäsi kuvien ja jopa tekstien sävyn suunnitteluun. Tämä perustava ensimmäinen askel markkinointistrategiassasi määrittelee, miten kommunikoit tuotemerkkisi suhteen ja vakuutat asiakkaita valitsemaan juuri sinut.

Tehokas, aito brändin sijoittelu on yrityksesi elinehto. Se paljastaa tarkoituksesi ja lupauksesi, tärkeimmät eroavaisuudet muista, todistepisteet ja paljon muuta. Jos et tartu ohjaksiin ja sijoita kuvaa yrityksestäsi asiakkaidesi mieleen, he tekevät sen puolestasi- eikä välttämättä sellaisena kuin haluaisit. Itse asiassa voitaisiin sanoa, että sijoittelusi on se, mitä ihmiset sanovat sinusta, kun et ole huoneessa – joten on tärkeää päättää millainen brändisi on  ja miten haluat tulla havaittuksi.

Suunnitelma yrityksen tarjonnasta ja imagosta, sijoitettuna erottuvaan paikkaan kohdemarkkinoiden mielessä

Kotler – Brändin sijoittelusta

Kerro brändisi tarina strategisesti

Mikä erottaa brändisi muista erikoisalasi edustajista? Mikä on erikoisalasi? Ketkä ovat todelliset kohdeasiakkaasi ja minkä ongelman tuotteesi tai palvelusi ratkaisee heille? Nämä ovat kysymyksiä, joita tutkimme asiakkaidemme kanssa brändin löytämisen aloittamisen yhteydessä – ja vastaukset muotoilevat digitaalisen markkinointistrategian jokaisen vaiheen.

Yhteyksien luominen ja kannattavuuden ajaminen

Luova Laama-tiimimme on erinomainen brändin sijoittelussa ja auttaa aloittavia yrityksiä rakentamaan alusta alkaen kehittämällä brändipöytäkirjoja ja viestintäalustoja sekä nimeämisiä ja logosuunnittelua, tunnisteita ja visuaalisia identiteettejä. Tuotamme brändistrategioita, jotka:

  • Erottavat brndisi erikoisalasi muista toimijoista viestinnän avulla
  • Kommunikoivat tarkasti yrityksen tarkoituksen, lupaukset, yleisen annin sekä persoonallisuuden
  • Demonstroivat asiakkaille kuinka yrityksesi ymmärtää asiakkaittensa tarpeet
  • Herättävät mahdollisten yhteistyökumppaneiden kuin lehdistönkin huomion

Luomastamme brändistrategiadokumentaatiosta tai pelikirjasta tulee asiakkaidemme go-to-lähde viestintää varten joka tarjoaa rakennuspalikoita ulkoisten viestien, sisältöjen ja kaikkien muiden digitaalisen markkinoinnin ulosannin luomiseen.

Vahva brändisijoittelu varmistaa, että työntekijät ja asiakkaat ymmärtävät sinut heti ja mikä erottaa sinut muista. Kun olet selvästi selvittänyt, miksi brändisi on olemassa, mitä teet, ketä palvelette ja miksi sillä on merkitystä, voit alkaa kertoa tarinaasi ja antaa yleisölle sanoja, jotka kertovat sen sinulle.

BRÄNDIN SIJOITTELUPALVELUT

Tuotteiden ja yrityksen nimeäminen
Brändin pelikirja
Viestitysalusta
Logon suunnittelu
Sisältöstrategia